Strategisch werven in een krappe arbeidsmarkt | RED POPPY
The Recruiter That Make's You POP!
Ik heb dit bericht gelezen

Strategisch werven in een krappe arbeidsmarkt

Ja, de arbeidsmarkt is krap – maar ik zeg het wel vaker, zolang er sprake is van ‘markt’ is het mogelijk om te ‘winkelen’ en dus ook nieuw personeel te vinden.

Maar, je moet het uiteraard slim aanpakken.

Wij geven graag een aantal werkbare tips en tricks!

  • Be different

Las je al eens vacatures, vermoedelijk wel.
Je merkt meteen dat deze vaak vrij ‘saai’ zijn opgebouwd en praktisch allemaal een spiegel zijn van elkaar.

Schrijf je vacatures daarom ook echt sprankelend, denk out of the box en maak ze wervend.
Wanneer de persoonlijkheid van jouw onderneming uit jouw teksten is af te leiden, dan heb je alvast een streepje voor.

Wervend schrijven maakt mensen nieuwsgierig.

  • Referral Rewards

Laat anderen met jouw meewerken wanneer je op zoek gaat naar nieuw personeel.
Mensen die tevreden zijn van jouw bedrijf en al met je hebben samengewerkt zijn de beste ambassadeurs!

Zet een referral programma op en beloon je medewerkers / contacten als ze succesvol mensen aanbrengen.

Red Poppy is alvast helemaal mee in dit verhaal – voor elke geslaagde referral wordt een cadeaubon (naar keuze) van € 250 geschonken. Geef toe, leuke extra en sterke motivator.

  • Gebruik recruiters

Uiteraard geven wij dit mee als tip – maar wij geloven echt in ons vak en nemen heel wat werk uit handen van de HR-professionals van onze klanten.

Wij kennen de markt, snappen kandidaten en vooral, nemen tijd en ruimte om strategisch en doelgericht te werven.

Neem, wanneer je kiest voor een recruiter een kantoor die tijd neemt om jouw onderneming te leren kennen. Dit is net het stokpaardje van Red Poppy.

  • Bouw dagelijks aan een sterk netwerk

Netwerken en verwijzingen kunnen een krachtige manier zijn om topkandidaten aan te trekken.

Maak gebruik van dat netwerk en gebruik de juiste kanalen en methodes om die dagelijks verder uit te breiden.

Neem deel aan beurzen, bezoek jouw klanten, zorg voor aanwezigheid op belangrijke events.

  • Verloning en extralegale voordelen zijn niet alles, maar toch…

Zorg dat je mee bent in de moderne trein van flexibele werktijden, telewerken, extra vakantiedagen, of andere voordelen die het leven van jouw werknemers gemakkelijker maakt.

Het (haalbaar) aanpassen van je aanbod aan de behoeften en verwachtingen van kandidaten kan helpen om talent aan te trekken en behouden.

Zet verder ook in op competitieve vergoedingen en voordelen om topkandidaten aan te trekken en vooral behouden.

Doe hiervoor wat onderzoek en pas het beloningspakket aan waar mogelijk.

  • Bouw aan een sterk werkgeversmerk

Een sterk werkgeversmerk is een van de krachtigste instrumenten die je kunt hebben in een krappe arbeidsmarkt.

Zorg ervoor dat je bedrijf bekend staat als een geweldige plek om te werken door transparant te zijn over de bedrijfscultuur, waarden en voordelen.

Sterk inzetten op social media, bedrijfsblogs en reviewplatforms om je merkpositie te versterken is een krachtig werkmiddel!

Wees vooral creatief, flexibel en proactief in je wervingsinspanningen.
Door te investeren in je werkgeversmerk, je wervingsproces te optimaliseren, flexibele aanbiedingen te voorzien, te investeren in ontwikkeling en groei, kun je de concurrentie voorblijven en topkandidaten aantrekken die je team versterken en laten groeien;

Adviseer je bij de teamleden van Red Poppy om jou hierbij te ondersteunen. Wij gaan met plezier aan de slag met jouw onderneming, jouw merk, jouw vacatures! En zetten hard in op alle bovenstaande zaken.

CONTACTEER RED POPPY en OPTIMALISEER JOUW WERVINGSPROCES

Contact
Strategisch werven in krappe arbeidsmarkt